ONE CLICK TILES S.R.L. kommer att tillhandahålla, i förhållande till de produkter som köps av konsumentkunden, den rättsliga garantin för överensstämmelse med de villkor som avses i artiklarna 128 och följande i konsumentkoden.
I synnerhet kan de rättigheter som följer av denna garanti utövas under förutsättning att produkterna har använts korrekt, med tillbörlig aktsamhet och i enlighet med den avsedda användningen och bestämmelserna i de bifogade indikationerna, samt vid kundens uppvisande av den leveranssedel som mottagits med produkterna och uppgift om ordernumret. Kostnaderna i samband med retur av produkter som ett resultat av utövandet av garantin kommer att bäras av konsumenten. Konsumentkundens garantirättigheter föreskrivs i de juridiska villkoren som avses i artikel 132 i konsumentkoden som därefter rapporteras:
1. Säljaren är ansvarig, i enlighet med artikel 130, när den bristande avtalsenligheten inträffar inom två år efter leverans av varan.
2. Konsumenten förlorar de rättigheter som anges i artikel 130, punkt 2, om han inte rapporterar den bristande överensstämmelsen till säljaren inom en period av två månader från den dag då han upptäckte defekten. Klagomålet är inte nödvändigt om säljaren har bekräftat förekomsten av felet eller har dolt det.
Om det inte finns bevis för motsatsen antas brister i överensstämmelse som inträffar inom sex månader efter leveransen av varan redan ha funnits på den dagen, såvida inte ett sådant antagande är oförenligt med varans natur eller bristen på överensstämmelse. Den åtgärd som syftar till att hävda de brister som inte avsiktligt döljs av säljaren förfaller i alla händelser tjugosex månader efter leverans av varorna; konsumenten, som är överens om att avtalet ska genomföras, får dock alltid hävda de rättigheter som avses i artikel 130.2, förutsatt att bristen på överensstämmelse har rapporterats inom två månader efter upptäckten och före utgången av den period som avses i föregående period.